במשך אלפי שנים ייחלנו לבואו של מנהיג ראוי אשר ינהיג את העם ביושר ובצדק.
נביאי ישראל חזו את בואו, וציינו כי תקופת שלטונו תתאפיין בשלום ובביטחון. מנהיג זה מכונה אריה יהודה.
התואר אריה יהודה הוא תואר של מלך. תיאורו של המנהיג המובטח כמלך הוא המוכר ביותר, אך הוא אינו התיאור היחיד בתנ״ך. נביאי ישראל הוסיפו והביאו תיאור שונה של המנהיג המובטח, ובו הוא מתואר גם כאדם עניו ומנודה.
ישעיהו הנביא תיאר את המנהיג המובטח כשה תמים וטהור אשר ימות בשתיקה:
״כַּשֶּׂה לַטֶּבַח יוּבָל, וּכְרָחֵל לִפְנֵי גֹזְזֶיהָ נֶאֱלָמָה, וְלֹא יִפְתַּח פִּיו… לֹא חָמָס עָשָׂה, וְלֹא מִרְמָה בְּפִיו.״ ישעיהו נ״ג:ז, ט
התיאור של ישעיהו הנביא מתאים להפליא למשפט שנערך לישוע מנצרת ולדרך שבה מצא את מותו. במהלך המשפט הוא בחר לשתוק, למרות היותו חף מפשע. בשתיקתו הוא דמה לשה תמים אשר אינו פותח את פיו, ובכך קיים את הכתוב.
ישעיהו הנביא הוסיף ואמר שאותו אדם עניו ומנודה ימות כדי לכפר על עוונות העם:
״וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ, מְדֻכָּא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ; מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו, וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא לָנוּ… וַעֲוֹנֹתָם הוּא יִסְבֹּל… וְהוּא חֵטְא רַבִּים נָשָׂא.״ ישעיהו נ״ג:ה, יא, יב
ישוע, אשר היה טהור מחטא כלפי הבורא וכלפי בני אדם, קיים את הנבואה הזאת על מותו של המנהיג המובטח. ישוע הוא שֵׂה־האלוהים הנושא את חטאי העולם. הוא מת בעבור חטאינו, נקבר, ולאחר שלושה ימים קם לתחייה. אחרי תחייתו הוא עלה לשמיים, ואלוהים הושיב אותו לימינו.
יבוא יום וישוע ישוב מן השמיים, לא כשה, אלא כאריה יהודה. ביום ההוא יבוא בכבוד האלוהים, רוכב על ענני שמיים. הוא ישים קץ למלחמות וישפוט את העמים בצדק.
האם אנו מוכנים לשובו של ישוע?
ישוע מזמין אותנו:
״הנני עומד ליד הדלת ונוקש. אם איש ישמע את קולי ויפתח את הדלת, אכנס אליו ואסעד איתו והוא איתי. למי שמנצח, אתן לשבת איתי על כסאי כשם שגם אני ניצחתי וישבתי עם אבי על כסאו.״